Hamnet


Aquest és el primer llibre de 2024 que ha obtingut cinc estrelles en la meva valoració.  M'ha agradat molt. La història és interessant.  Els personatges meravellosos  i a l'Agnes me l'emportaria a casa.  Una dona molt inspiradora.

"I ara hi ha això: aquest encaix.  És completament diferent de  res que l'Agnes hagi sentit mai.  Li fa pensar  en una mà que s'enfunda un guant, un xai que surt relliscós i humit d'una ovella, una destral que esberla un tronc, una clau que gira  dins d'un pany greixat. ¿Com pot ser, es pregunta meravellada,  mentre mira de fit a fit al tutor, que hi pugui haver una cosa que encaixi tan bé, d'una manera tan exacta i pertinent?"
............................

"- Perquè aquest pis està suspès a l'aire, com el pal que travessa la A de banda a banda. No hi ha terra a sota. Només un espai buit  i més espai buit. 
- Saps - li diu tot mirant el sostre -  que és sobretot per aquest motiu que t'estimo?
- Perquè no puc dormir suspesa en l'aire?
- No. Perquè veus el món com no el veu ningú."

Comentaris

  1. Ja n'havia sentit parlar d'aquesta novel·la i sempre força bé, malgrat això la vaig deixar passar en el seu moment perquè, per alguna sinopsi que en vaig llegir, el seu argument no va aconseguir interessar-me i em va semblar que no em faria gaire el pes. Que a tu t'hagi agradat tant, m'anima a donar-li una oportunitat així que, de moment, me l'apunto; ja veurem si acaba a la meva llista de llibres llegits o no.

    Bona setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. T'entenc molt bé, perquè a mi em passava exacament el mateix: tothom me'n parlava bé i a mi em semblava que no m'acabava d'interessar. Fins que, fa un parell de setmanes, una amiga amb qui acostumem a compartir tant les opinions sobre llibres, com els llibres mateixos, em va posar a les mans tres llibres, entre ells aquest. Li he agraït molt, perquè d'iniciativa pròpia no sé pas si m'hi hauria decidit mai.

      També t'he de dir que no ha agradat pas a tothom. Però esclar, no hi ha res que agradi a tothom.

      Bona setmana, Mc!

      Elimina
  2. ¡MMM! Me va a hacer mirármelo.

    Salud.

    ResponElimina
  3. M'ha agradat molt aquest tastet que n'has fet.
    Gràcies!. Prenc nota. ;-)

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro que t'agradi el tastet.
      L'Agnes t'agradaria, n'estic ben segura.
      Aferradetes, preciosa!

      Elimina
  4. És molt llarg? El podria fer servir per al meu club de lectura, però més endavant.
    Això de la lletra A és molt ben trobat, també passa amb la hac.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Té unes 350 pàgines. Primer a veure si a tu t'agrada. Pe`ro ha de ser ben interessant de comentar.

      La conversa venia que ella no volia dormir al pis de dalt de la casa, perquè no tocava a terra i a sota hi tenia el buit.

      Elimina
  5. No coneixia ni la novel·la ni l'escriptora. Sempre és bo conèixer literatura. I valorar-la, com fas tu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per aquí pels blogs, fa anys es va fer bastant conegut un altre llibre d'aquesta autora: L'estranya desaparició d'Esme Lenox. Fins ara era l'únic llibre que havia llegit d'aquesta autora i em va agradar, però sense entusiasmes. Aquest és molt més interessant. Gràcies, Xavier.

      Elimina
  6. Me l'apunto. És d'aquells llibres de què tothom en parla, i a vegades tant d'èxit fa venir una mandra... en fi, l'incorporo a la llista de "pendents que vull llegir".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veurem al teu blog si surt o no cap bicicleta...
      I ja em diràs si t'ha agradat.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars