divendres, 14 de gener del 2022

Una xifra, un any o una dècada que veig com un reflex de la vida viscuda


En aquesta vida tot arriba, fins i tot algunes coses en les quals no hi pensem gaire o gens, però sí. Han arribat els 70, encara que, a mi, em sembli que no pugui ser, tot i que sempre, sempre, sempre arriben (si arriben) després dels 69 i no hi hauria d'haver cap sorpresa. 

Em sembla que en aquesta edat,  (més que no pas als 60 o als 65) comença una nova etapa que no m'agrada gens:  la vellesa no m'agrada, no pas pel físic, ni per les arrugues, no. No m'agrada perquè està plena de pèrdues: de persones, de salut, de capacitats,  de memòria... i no faig la llista més llarga per no deprimir-me...  però malgrat tot, ho mirarem pel bon costat. 

Sí, i tant!  Tot té un costat bo.  I no em queixo de res, ni m'entristeixo, només miro la realitat de cara i jo la veig així,  a dues cares.

Està bé poder fer-ne 70 en bona salut i sí,  de moment la tinc.
Està molt bé que ara que en faig 70, encara trobi i més que mai que tinc una família genial i plena d'estimació i de bon rotllo.
Està molt bé pensar que ja tinc molta vida viscuda i moltes coses boniques als meus records, tot això ja ho tinc i ningú m'ho pot prendre i també està bé sentir que aquests 70  (o els que duri encara la vida)  han estat plens.
Està molt bé tenir molt bons amics i amigues que m’acompanyen sempre.
Està bé que no hi hagin gaires recances... i també està bé que ens en quedi alguna, potser no tenir cap recança seria poc humà.

Estaria bé que els anys que quedin, fossin amb salut i sense problemes greus, però això ja no depèn només de mi.  Haurem de conviure amb el que arribi, sigui com sigui.

De moment, ho celebrarem amb una mica de xocolata…






A Pujalt,  una arada antiga amb aquesta inscripció:  EN RECORD I HOMENATGE DEL PAGÈS D'AQUESTA TERRA QUE DE SOL A SOL LLAURAVA AMB UN...