La font del faig

Uploaded Image

Sec al pedrís,  vora la font.
Sec i espero.
Res en concret, o sense saber què espero.
No pas cap prodigi
ni cap  miracle, ni cap sorpresa.
Tot just,  sentir el repòs,
i memoritzar la cançó de la font.
I així me la podré endur.

Comentaris

  1. Linda foto e fonte antiga ! E a música da água caindo fica pra sempre em nossa memória! Lindo fim de semana, beijos, chica

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, chica!
      Bon diumenge per a tu també!
      Petons.

      Elimina
  2. Ens dones un exemple perfecte d'aquelles ocasions en què "perdre el temps" és aprofitar-lo del tot.

    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi ha moments, potser petits i insignificants, però immensos a dintre nostre.

      Bon diumenge, Mc!

      Elimina
  3. Cansat per la caminada,
    m’apropo a la font,
    entre les mans
    recull el galet
    d’aigua fresca
    que brolla
    d’entre la pedra,
    descanso amb la boca fresca,
    m’assec.
    El primer que faig mirar,
    s’esplaia l’ànima
    en el descans
    veien el paisatge
    que s’albira més enllà del pla.
    No penso,
    descansen els ulls,
    reposa el cos,
    flueix la ment.
    D’aquí a poc,
    la baixada,
    però això serà més tard
    quan la pau llisqui
    des de dins als peus.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb les mans, recullo l'aigua
      amb els ulls recorro els prats
      i la font, que m'enamora...
      ni un moment no para de cantar.

      Elimina
    2. Pessigollegen els dits
      l’ànima de les gotes.
      I la vista retalla
      l’herba dels camps
      massa alta.
      Mentre,
      la font i jo xarrem de coses
      entre xarrup i xarrup.
      Al so de la seva cantirela.

      Elimina
  4. Seure i no fer res més que escoltar i mirar com passa la vida.
    Són uns instants ben plens.
    Una foto molt bonica d'aquesta font.
    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cada vegada ho fem menys, això i tenim més distraccions, jo la primera imper això valoro molt aquests moments.

      Aferradetes preciosa!

      Elimina
  5. A vegades el millor regal és precisament això: seure, no esperar res i simplement 'sentir el repòs. La foto és molt maca, Carme!
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Simplement "ser" en un lloc agradable, Jordi!
      Una abraçada.

      Elimina
  6. Parar el cotxe I engegar automàticament la radio ho fa gairebé tothom. No sabem estar sense fer res.

    ResponElimina
  7. Hi ha un refugi al Berguedà, gairebé fronterer amb la Cerdanya que antigament es deia refugi de "La Font del Faig".
    D'ençà que el van fer de nou es diu refugi de Sant Jordi.
    Com que la Font del Faig segueix existint, quan he llegit el teu poema ho he fet com si estigués a l'ombra de la Font del Faig que conec, i serveix igualment.
    És el que té la poesia: cadascú en fa una lectura, a vegades diferent de la poeta que l'ha escrit, i que serveix igualment.
    Amb tot això vull dir que és un poema molt bo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cadascú es pot emportar els versos cap allà on vulgui o cap a on el portin. Una altra font del faig em sembla un lloc ben encertat. M'agrada que m'expliquis la teva lectura i les teves sensacions. Moltes gràcies, Xavier!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles