Sant Pere de Montgrony


Volia descansar una estona en un prat que hi ha al darrere de l'ermita. El recordava més llarg i més ample,  i no ho és. És un bonic bocinet de prat envoltat de bosc per tot arreu, tret del costat de l'ermita.  

Però hi era ella,  asseguda i contemplativa.  Allà al bell mig,  de cara al bosc.  No  m'hi vaig quedar, per no molestar.  Ella havia arribat primer.  Però des d'un bon tros lluny,  si que me la vaig mirar per intentar endevinar què hi feia i com estava.  Vaig connectar totes els antenes.  

Estava en calma,  buscant la placidesa perduda  en una trista història.  S'estava adonant de com podia estar bé amb ella mateixa.  Sense més,  bé, sí, amb la natura per companya. Les margarides no se la miraven pas,  es bastaven a elles mateixes. "Està bé,  ho aprenc, així mateix."  es va prometre. 

Comentaris

  1. ¡Maravilloso!

    Está en la mejor delas compañías.

    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. A vegades ens costa de reconèixer que nosaltres mateixos som la millor companyia, però és així.

      Abraçades

      Elimina
  2. En aquests espais tranquils és quan un se n'adona de les coses importants de la vida, no hi ha millor companyia que la d'un mateix.
    M'encanta aquest trosset de natura.

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És ben bé així i ens hem de parar per notar-ho.

      Moltes gràcies, Paula!

      Aferradetes, preciosa.

      Elimina
  3. Corona el petit turó,
    aquella ermita vella,
    refugi de tantes pors,
    que a la seva vora
    volaven lluny.
    Té al costat un bosc silent,
    que el vent fa parlar
    i al bell mig un petit prat
    on descobrí l’amor
    entre roselles i margarides,
    un primer petó,
    una mà agafant una altra mà
    i rere tot allò que descobria,
    el bosc ho amagava
    i l’ermita vigilava.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Has fet tota la història, en poquets versos.
      Moltes gràcies qui sap si....

      Elimina
  4. ;-)
    Nietzsche comes to my mind.
    "Only those having chaos in their heart will be able to give birth to a dancing star."

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una frase preciosa. Moltes gràcies per compartir-la!

      Una abraçada

      Elimina
  5. El meu pare, fa uns seixanta anys va fer una fotografia, amb la seva "Regula" i tota la vida ha estat penjada al pis on vaig néixer. La foto té el mateix enquadrament que la teva aquarel·la.
    Avui mateix he anat a viistar la mare i encar la té penjada al lloc de sempre.
    És cert que el prat del darrere de l'ermita, abans era més gran. Molt més gran i el del davant també.
    El bosc i els boixos s'han ensenyorit dels prats i, si algú no ho saokuciona, acabaran desapareixent.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I jo que em pensava que la meva memória em fallava… i que potser el prat sempre havia estat així de petit, però tens raó el bosc i els matolls van ocupant territori i aquesta ermita abans tenia "el seu espai". Ara se la veu més envoltada.

      Sigui com sigui un lloc fantàstic.

      Elimina
  6. Encara que les margarides no et mirin pots ser feliç.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars