Prunera


Us ofereixo, avui els poemes de l'amiga Paula i de l'amic McAbeu, que en veure que al meu post li faltava el text, s'han afanyat a omplir el buit amb els seus versos.  A vegades, les persones, les àvies en aquest cas,  no arribem a tot arreu, la feina familiar m'ha fet deixat arraconat el blog uns dies i  se m'ha escapat aquest dibuix sense text. 

Avui seré jo qui segueixi els seus poemes.  Moltes gràcies a tots dos.  M'ha agradat  molt la vostra iniciativa, m'ha fet somriure i m'ha alegrat aquest fet indesitjat de  la meva badada.

Una prunera
s'enfila pel jardí.
Dolça mossada.
............................................................sa lluna


En aquell racó, tenim una prunera
que ens ofereix el seu fruit saborós
per alleujar-nos de l'estiu xafogós
gaudint d'una delícia verdadera.

Això no hi ha res més que ho supera,
no trobaríem un regal tan sumptuós
si haguéssim plantat un pi ufanós
o si tinguéssim una tropical palmera.

Per això, aquest nostre petit jardí
que a tu et sembla tan poqueta cosa
és per a nosaltres tan gegantí.

Per passar una estona agradosa
no ens cal un lloc amb molt pedigrí,
aquí ho tenim tot i res ens fa nosa.

.............................................................McAbeu


De la prunera de l'avi
jo en guardo un molt bon record, 
quan enfilar-me a les branques
ja començava  a ser dolç.

Ara veig una prunera
que jo no podré tastar
però me'n torna l'alegria 
i una dolçor que em desfà.
.............................................................Carme

Un racó tant sols,
un racó a la vora
de la casona.

............................................................qui sap si...


S’aparta la casa per deixar-li lloc
l’arbre en el seu racó prepara els fruits
per créixer plens, tot de moments fortuïts,
vagin caient tan dins com fora, enlloc.

Deix el pas porta vella de la reixa
per collir de nit les prunes més toves
i deixar per un demà les més noves
qui em pot presentar així la queixa?

Si el cor fos com la sucosa pruna
i poguessis tastar pels llavis el gust
com ho hem fet de la suau pell bruna.

Seria el millor record august
I sense deixar caure cap engruna
gaudir del fruit tranquil, sense cap disgust.

.............................................................qui sap si...


Camí dels horts,
en un voral envoltada
per branques velles
i herbes altes,
se m’amaga
una prunera solitària,
de dolços fruits
i records humits,
on descobrí l’amor furtiu.

Em deix el temps passar
cada jorn pel davant
i quan ja floreix el bon temps,
un sender em du sense voler
a l’ombra del vell arbre,
ja mig caigut m’ofereix el fruit,
per tastar-lo com en l’ahir passat
on vaig aprendre a estimar.

Descanso a la soca arrugada
que m’ofereix seient,
i si com el vent parlés,
nosaltres escoltem...
I recordes,
sento dins meu
aquelles tardes
en que com un arbre diví
menjàveu del fruit prohibit?
Com oblidar l’inici
dels pesars, dels neguits
i dels camins
que ja mai més tornaran.
Queda només el gust del fruit
que em purga els records
i em sagna les ferides del cor.

........................................................qui sap si...

Faig migdiada
al so de les abelles,
Somio prunes.

......................................................Xavier Pujol

Comentaris

  1. Suposo que ha quedat pendent el text...

    Una prunera
    s'enfila pel jardí.
    Dolça mossada.

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Queda pendent, encara.
      Aquests últims dies ha estat un no parar....

      Moltes gràcies per la teva aportació. Després la pujo.
      Aferradetes, bonica.

      Elimina
    2. Un racó tant sols,
      un racó a la vora
      de la casona.

      qui sap si...

      Elimina
  2. M'apunto a la idea de Sa Lluna. Avui et farem part de la feina nosaltres, però no t'hi acostumis. :-DD

    És broma, és clar. Ja saps que participar en aquest blog sempre ho faig de gust. Tant de gust que t'he fet un dels meus "famosos" sonets que ara feia molt de temps que no n'escrivia cap. Tot per a tu...

    En aquell racó, tenim una prunera
    que ens ofereix el seu fruit saborós
    per alleujar-nos de l'estiu xafogós
    gaudint d'una delícia verdadera.

    Això no hi ha res més que ho supera,
    no trobaríem un regal tan sumptuós
    si haguéssim plantat un pi ufanós
    o si tinguéssim una tropical palmera.

    Per això, aquest nostre petit jardí
    que a tu et sembla tan poqueta cosa
    és per a nosaltres tan gegantí.

    Per passar una estona agradosa
    no ens cal un lloc amb molt pedigrí,
    aquí ho tenim tot i res ens fa nosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres, Mc, amb aquesta aportació teva de nivell tan alt, potser sí que m'hi acostumaré. He, he, he

      La pujaré de seguida que pugui. Normalment faig d'àvia a estonetes, però fer-ne uns dies a temps complet m'ha desorganitzat totalment.
      Una abraçada i moltíssimes gràcies.

      Elimina
    2. S’aparta la casa per deixar-li lloc
      l’arbre en el seu racó prepara els fruits
      per créixer plens, tot de moments fortuïts,
      vagin caient tan dins com fora, enlloc.

      Deix el pas porta vella de la reixa
      per collir de nit les prunes més toves
      i deixar per un demà les més noves
      qui em pot presentar així la queixa?

      Si el cor fos com la sucosa pruna
      i poguessis tastar pels llavis el gust
      com ho hem fet de la suau pell bruna.

      Seria el millor record august
      I sense deixar caure cap engruna
      gaudir del fruit tranquil, sense cap disgust.

      qui sap si...

      Elimina
    3. Dos sonets, per aquest meu dibuix, és tot un honor, poetes!
      Moltes gràcies de nou, pujo tots els teus poemes cap amunt.

      Elimina
  3. A mi me encantan tus acuarelas por si mismas

    Besos

    ResponElimina
  4. De la prunera de l'avi
    jo en guardo un molt bon record,
    quan enfilar-me a les branques
    ja començava a ser dolç.

    Ara veig una prunera
    que jo no podré tastar
    però me'n torna l'alegria
    i una dolçor que em desfà.


    Camí dels horts,
    en un voral envoltada
    per branques velles
    i herbes altes,
    se m’amaga
    una prunera solitària,
    de dolços fruits
    i records humits,
    on descobrí l’amor furtiu.

    Em deix el temps passar
    cada jorn pel davant
    i quan ja floreig el bon temps,
    un sender em du sense voler
    a l’ombra del vell arbre,
    ja mig caigut m’ofereix el fruit,
    per tastar-lo com en l’ahir passat
    on vaig aprendre a estimar.

    Descanso a la soca arrugada
    que m’ofereix seient,
    i si com el vent parlés,
    nosaltres escoltem...
    I recordes,
    sento dins meu
    aquelles tardes
    en que com un arbre diví
    menjàveu del fruit prohibit?
    Com oblidar l’inici
    dels pesars, dels neguits
    i dels camins
    que ja mai més tornaran.
    Queda només el gust del fruit
    que em purga els records
    i em sagna les ferides del cor.

    qui sap si...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un bonic i tendre poema sobre els descobriments més importants, l'amor, les ferides...

      Elimina
  5. Jo també he estat absent dels blogs perquè he estat de vacances. "Fes règim i de tant en tant salta-te'l"!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Està molt bé, això, he, he, he... aquesta comparació amb el règim. Vull dir que sempre s'han de saber fer excepcions.
      Aquest comentari estava a la brossa... sort que le vaig veure al mail i l'he pogut anar a buscar.

      Elimina
  6. D'aquest post n'han eixit uns "fruits saborosos" tant potents com les prunes.
    El haiku de la Paula, el sonet del Mc,el teu poema, els de "qui sap si".

    Faig migdiada
    al so de les abelles,
    Somio prunes.
    .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bones les prunes a la migdiada... de moment les somies, després les podràs collir.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars