Relats conjunts de maig: natura morta amb cebes i arengada

Isidre Nonell - Natura morta amb cebes i arengada

- Isidre, vols dir que no trigues molt més a pintar aquesta natura morta del que vas trigar pintan la Gitana jove,  la Figura ajaguda o la Paloma, per exemple?
- No ho sé, estimada, mentre pinto, no penso en el temps que trigo. Vaig fent.
- És que ja portes vuit dies amb aquest quadre…
- I quin problema hi veus? Jo vaig fent. Que potser tens pressa per tal que el vengui i guanyem una mica més de diners? 
- No, no és pas això… però et falta molt per acabar?
- No t'ho sabria dir, no estic content de com em va quedant i potser hauré de fer molts retocs. Potser hi estaré tres dies més.
- Doncs mira, saps què et dic, Sidret? Que me'n vaig uns quants dies a casa de ma mare i quan acabis m'avises.
- Però dona, com pot ser? No t'havia vist mai tan frissosa… quina pressa hi ha?
- No, si no soc jo, són aquests models teus que fumen una pudorassa  tan desagradable que ja no la puc aguantar més. Doncs això que et deia… ja m'avisaràs quan hagis acabat i llençat tota aquesta porqueria.
 

Comentaris

  1. I això que la dona ja devia estar acostumada a sentir l'olor de pintura a totes hores, però hi ha olors i olors. No es pot treballar amb productes amb la data de caducitat massa justa i, per això, a l'Isidre li toca quedar-se sol... fins que ventili bé tota la casa. :-DD

    Molt bo. M'has tret un bon somriure.

    Abraçades!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Mc!
      Les natures mortes, no són el meu tipus de quadre preferit i potser es nota en aquest petit diàleg.
      Abraçades.

      Elimina
  2. Ai, el Sidret!, haurà de pensar amb altres peces per pintar una natura morta, perquè ja el veig a la llista dels divorciats ben aviat. ;-)
    M'ha agradat molt aquest diàleg!!

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Haurà de vigilar... que la paciència, a vegades, s'acaba...
      Molts gràcies, Paula!
      Aferradetes, bonica!

      Elimina
  3. Aquest no era pas un un pintor de pinzell ràpid... hehehe....
    Salut !.

    ResponElimina
  4. L'arengada i l'aiguarràs no es fan bona companyia.

    ResponElimina
  5. Ha ha ha! Glorious, Carme.
    Sometimes we can be glad that we do not have thousand noses, eh. ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant, Sean! A vegades, ja veus, amb un de sol ja és massa!

      Elimina
  6. Molt sinestèsic, barrejar pintura amb olors.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars