Relat de Juliol de la Carme: Finestra

Continuo, un estiu més,  amb els relats de la Carme, per si a algú li ve de gust escriure un conte o un poema  sobre aquesta imatge.


Sempre li havia semblat que allà dins hi havia de viure una princesa, i a vegades, somiava despert que la podia conèixer, que podia veure-la,  escoltar-la, tocar-la…

Però el seu era un poble molt petit i no hi havia princeses. El casalot al què anomenaven castell era un altre,  que no tenia finestres gòtiques. 

I  a més a més, en realitat, ell no tenia gaire bona opinió de les princeses.

I es  va posar a somiar coses ben diferents, com ara que aniria a veure món. Però després no sabia si somiar que aniria fins a un món sense princeses de cap mena  o bé somiar que si n'hi havia alguna,  al menys  fos de carn i ossos i no només imaginada.

 Participacions:

3.- Xavier Pujol  (deixat als comentaris i copiat aquí a sota)
6.- Núria: Cortines


Relat d'en Xavier Pujol inspirat en una cançó dels Beatles:

Vaig trucar a la teva porta i no responia ningú. Però sense veure't et percebia rere les cortines. La tarda s'emportava els vells records i el capvespre me'ls retornava.
No llegies els meus wadsaps i si et telefonava no agafaves el telèfon.
Sentia respirar les cortines, t'imaginava rere d'elles. De veritat que mai no vas pensar en mi?
Vaig trucar per darrer cop, i... Em vas deixar sense resposta.

Comentaris

  1. Posats a somniar, jo triaria un món sense princeses o que si n'hi hagués alguna fos de mentida. Trobo que avui en dia les úniques princeses que valen la pena són les dels contes, les de veritat han quedat obsoletes.

    Has fet un conte de fades "diferent", m'agrada.

    I, ja ho saps, pots comptar amb la meva participació pels Relats Conjunts Estiuencs de la Carme. És clar que em ve de gust. :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, les dels contes sempre són molt millors.
      I moltes gràcies per poder comptar amb la teva participació.

      Elimina
  2. S'ha posat un repte complicat !, haurà de triar preferències abans per no anar de flor en flor ;)
    Bona interpretació de la imatge , Carme i pensaré !
    I aprofito per desitjar-te un bon sant per endevant , felicitats !!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies dobles, per la felicitació i per la teva participació.

      Elimina
  3. Una finestra ben xula, amb arbres per poder enfilar-s'hi. Gairebé treta d'un conte, on encara hi havia princeses i prínceps, cavalls i cavallers, dames, bruixes i encanteris...
    Molt bon relat, nina.

    Si tot va bé, ja saps que pots comptar amb mi.
    I aprofito també per felicitar-te per demà, que tinguis un dia especial!.🥂
    Aferradetes, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies també a tu, Paula. Per la felicitació i per pensar en el relat!

      Elimina
  4. Fa molts dies que no passo pels blogs però tinc present els teus relats d'estiu, així que hi aniré pensant, darrera d'aquesta finestra, dins d'aquesta casa, s'hi poden amagar molts misteris... com tot el que s'imagina el personatge de la teva història.

    Aprofito també per felicitar-te pel sant de demà, que passis un molt bon dia, Carme :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Núria! Ja et trobem a faltar pels blogs, ja!
      Contenta de veure't per aquí.
      Una abraçada.

      Elimina
  5. Ya soy negado para eso, he perdido el duende.
    Estaremos atentos a ver que sale por ahí.

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta gent que volta per aquí sempre tenen molt bones idees. A veure...

      Elimina
  6. Pensava que no seria tan aviat, però sembla que el meu "muso" m'ha donat un cop de mà. I AQUÍ el tens.

    Com no pensava tornar en el dia de la teva santa, doncs això MOLTES FELICITATS, CARME i moltes aferradetes.🌹🤗

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, ara passo a recollir-lo, Paula!
      😘😘
      I moltes gràcies de nou. Ha estat un dia bonic!

      Elimina
  7. Ja el tinc fet.

    Un relat i un joc de paraules, 2x1. ;-)

    https://xarel-10.blogspot.com/2023/07/relats-conjunts-de-la-carme-juliol.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fantàstic, Mc!
      Una joia homeoteleutoniana!
      M'ha encantat!
      Moltes gràcies per participar i pel nivell.

      Elimina
  8. They said it wasn't you
    But I saw you peep through your window
    (Lennon &McCartney)

    Vaig trucar a la teva porta i no responia ningú. Però sense veure't et percebia rere les cortines. La tarda s'emportava els vells records i el capvepre me'ls retornava.
    No llegies els meus wadsaps i si et telefonava no agafaves el telèfon.
    Sentia respirar les cortines, t'imaginava rere d'elles. de veritat que mai no vas pensar en mi?
    Vaig trucar per darrer cop, i... Em vas deixar sense resposta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Xavier per la teva participació, m'enduc la teva petita història cap al post.

      Per cert, que tu que saps totes les cançons, recordes de qui era la versió en català, d'aquesta cançó dels Beatles?

      Elimina
    2. Dels Dracs. El meu oncle tenia el disc petit i m'agradava molt. Vaig conèixer abans la versió dels Dracs que l'original.

      Elimina
    3. https://www.youtube.com/watch?v=eWWaC3iO27Q

      Elimina
    4. Sabia que te'n recordaries! Els meus germans grans també tenien aquest disc petit i jo diria que també la vaig conèixer abans que l'original, i tenia ganes de tornar-la a sentir i no la trobava al google, perquè no sabia com buscar-la. Per la lletra (que si que la recordava a trossos) no m'ha sortit de cap manera.

      Elimina
    5. Ah! I gràcies per l'enllaç! Quins records! I la casa del sol naixent! Quant temps que ha pasat i que jovenets que érem!

      Elimina
  9. Deixo aquí el meu, Carme ! :)
    https://blueinstant.blogspot.com/2023/07/la-finestra.html
    Salut !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja hi ets Artur! Moltes gràcies per participar...

      Salut i romanços com el teu!

      Elimina
  10. Carme,
    Sempre ets molt original!
    Aquí tens la meva aportació.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Helena!

      Ara vaig cap allà!

      Elimina
    2. Moltes gràcies, Helena!

      Ara vaig cap allà!

      Elimina
  11. Ja tinc la meva aportació als teus Relats, gràcies per fer-nos buscar inspiració.
    https://nurialaroca.blogspot.com/2023/07/cortines-relats-destiu-de-la-carme.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bon relat, Núria. M'ha agradat molt la utilització metafòrica o figurada de les cortines.

      No puc deixar-te cap comentari al teu blog quan em surt que soc anònima.

      Gràcies per participar i una abraçada molt forta.

      Elimina
    2. Gràcies per llegir-lo, Carme, i per deixar el teu comentari aquí. Els de Blogger continuen amb la seva línia... paciència!

      M'alegro que t'hagi agradat el relat. Vaig començar a escriure un text en escriptura automàtica a partir del que veia a la fotografia, no sabia cap on tiraria la cosa i em va sortir la metàfora de les cortines. Així que després el vaig polir i ha quedat d'aquesta manera.

      Una abraçada i gràcies a tu!

      Elimina
  12. De tot el passat gloriós,
    la finestra n’era el darrer racó.
    De tota la bellesa que hi hagué,
    la pedra de dalt,
    n’era l’única que quedava.
    De les muralles que l’envoltaven,
    ara només hi havia branques i flors
    que la defensaven.
    Però la resta, dins del casalot,
    seguia igual, carregat de les velles olors,
    dels fantasmes d’aquells temps
    que ja mai tornarien
    i que li havien donat el nom.
    La barana s’havia posat més tard,
    quan la de pedra s’havia esmicolat
    en un afer estrany d’un remot passat.
    El vidre impedia el pas d’allò
    que no es volia deixar entrar
    i la cortina del que no es deixava sortir.
    I tot i així la vida anava seguint.
    Amagada. Displicent.
    Fora de la resta dels mortals
    que enyoràvem el que no sabíem.
    Que volíem saber el que ens imaginàvem.
    Que ens delíem per fer veritat
    els anhels amagats rere la finestra
    de la cortina que mai es descorria.
    I la vida seguia.
    I el silenci era la seva música.
    I les plantes l’anaven cercant,
    per tancar cercle rere cercle,
    la història oblidada d’una finestra,
    d’una cortina.

    qui sap si...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars