Relat d'Agost de la Carme: Dolmen a Espolla



Des que era petit, l'Aleix s'enfilava a dalt del turó i no era només per veure aquestes pedres misterioses, que li agradaven tant, era perquè sentia que allà dalt, tot sol, es connectava amb no sabia ben bé què, però s'hi sentia molt bé. De més gran, havia pensat que aquesta connexió era amb la terra, amb la història amb allò que hi havia de més autèntic en ell.  I tenia la dèria de quedar-s'hi a dormir tota una nit.  

- Mariona, no t'agradaria que una nit ens quedéssim a dormir aquí a dalt?  A mi m'encantaria! Des de petit que ho he volgut fer. 
- Però quines idees que tens, Aleix! Aquí, com a tota la serra, està prohibit acampar. I no, ni que no estigués prohibit, tampoc m'agradaria.
- Sense acampar, sense tendes, sense res, una nit d'estiu, al ras… si no dormim és igual. L'objectiu es un altre, és tornar a sentir aquella sensació que sentia de nen i que se m'ha perdut una mica.
- Doncs a mi no em fa cap gràcia la teva idea, ni venir-hi junts, ni tampoc gaire que hi vinguis tu sol.
- Podria buscar algú altre que m'hi acompanyés, però prefereixo venir-hi sol. Amb tu seria millor, però si no és amb tu, doncs sol.

Van passar els dies i els mesos i no se'n va tornar a parlar més. L'Aleix va anar pensant i preparant com ho faria en secret i en silenci.  I un dia li va dir a la Mariona que se n'anava a Barcelona i que no tornaria fins l'endemà. 

Aquella nit, pero l'Aleix no era a Barcelona, era al cim del seu turó. S'havia preparat una mica de sopar, s'havia dut roba per si refrescava massa, i una màrfega per estirar-se. 

Les primeres hores tot va anar molt bé… però al cap de l'estona, els sorolls de la nit a la muntanya el van començar a inquietar, no li semblaven ni normals ni naturals. Se sentien veus… quines veus podien arribar allà dalt?  Es volia aixecar de terra i no podia, com garratibat, com paralitzat, I finalment se sentien uns cops tan forts que es va despertar del tot. Somiava? O era cert que se sentia tot allò? Ben despert, però amb el cor accelerat, no va saber treure'n l'entrellat, encara li semblava sentir-ho però no n'estava gens segur… es va aixecar, es va posar el frontal i va baixar del turó, cames ajudeu-me.

I ara on aniria, a les quatre de la matinada,  si la Mariona es pensava que era a Barcelona? Va provar d'entrar a casa, però hi havia el baldó passat i no podia.  Va trucar i des de la porta va sentir el crit d’espant de la Mariona. 

- Soc jo, l'Aleix! No t'espantis, soc jo! 
- Què t'ha passat? Ara arribes de Barcelona? No t'hi quedaves a dormir? 
- No, no vinc de Barcelona. Vinc del Turó de les Pedres.
- Sí, home! M'has clavat un bon espant. I a sobre voldràs que m'ho empassi.

                   *                     *                      *                       *                        *                       *

A veure què us suggereix aquesta fotografia…. Si us ve de gust…

Hi han participat:

1.- En McAbeu amb  La Maledicció
2.- Sa Lluna amb La caseta
3.- Artur amb  El dolmen
4.- Qui sap qui amb  Li havien parlat les pedres
 

Comentaris

  1. No és el mateix anar per paratges així de dia que de nit i molt més sol. Imagino que no li explicarà a la Mariona que va haver de sortir per cames.😅
    Molt ben pensat!.

    Fa uns dies que no s'actualitza el teu blog al lateral, si no vinc a veure què fas, no sé si publiques.🤷‍♀️
    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé pas, em sembla que li haurà d'explicar amb pèls i senyals…

      Quins desastres que ha fet Blogger amb els blogs… mare meva!

      Elimina
    2. Carme,
      Fa dies que no participes al meu blog, això té a veure amb els desastres de Blogger?

      Elimina
    3. No t'ho sabria dir... entre les vacances i bloggeranem desorientats.

      Elimina
  2. M'ha fet riure el final. I és que no és bona idea fer sol una sortida d'aquestes. No tant pels possibles perills naturals (o sobrenaturals) sinó perquè quan tornes a casa a les quatre de la matinada, no tens cap testimoni que confirmi que has passat la nit al bosc i sol... i no en un altre lloc i "ben acompanyat". ;-D

    Un relat molt ben trobat. Començo a pensar el meu.

    ResponElimina
  3. Potser la Mariona l'ha escarmentat, per no fer-li cas ! :)).....
    Molt bona la història i amb una magnífica intriga.
    Salut !!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure com se'n surten! Moltes gràcies, Artur!

      Elimina
  4. Ja el tinc fet!

    https://xarel-10.blogspot.com/2023/08/relats-conjunts-de-la-carme-agost.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Mc! Ja el tinc fitxat aquí al post!
      Una abraçada.

      Elimina
  5. Bo i calorós dia!.
    AQUÍ vos deixo el meu.

    Aferradetes, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara el vinc a buscar!
      Moltes gràcies per participar.

      Aferradetes bonica!

      Elimina
  6. Li havien parlat de les pedres.
    Les havia volgut veure.
    Passejant pe la muntanya,
    sota l’ombra d’un pi blanc
    amb esquelets de pinyes als peus
    i una a les mans, jugant.
    En va fer fotos i comença a pensar.
    Quan temps fa?
    Qui eren els que hi van treballar?
    Quants mors enterrats?
    Les històries perdudes
    que potser ningú sabrà.
    Dibuixa en la terra solta
    esquemes de figures
    com havia estudiat,
    armes i animals perduts.
    I també sense saber
    els cossos de dos infants.
    El dolor de les morts.
    Les pèrdues que el temps no arregla
    i que les pedres criden:
    “Mireu-nos,
    aquí hi ha una història
    que us volem contar”.


    qui sap si...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!
      És una bona aportació.
      No la poses al teu blog?

      Elimina
    2. El tinc publicac el disset d'agost, crec!
      qui sap si...

      Elimina
    3. Moltes gràcies per l'avís! No tenia al dia aquest teu blog, només en tenia el PARLEM EN POESIA. Ara ja ets al post i també em guardo l'enllaç d'aquest blog, es veu que se m'havia perdut.

      Elimina
    4. Doncs no, no se m'havia perdut, el tenia (ja sabia que el tenia) i encara el tinc a la barra lateral, però no s'actualitzava. Ara l'he esborrat i posat de nou a veure si així funciona.

      Elimina
  7. Aquí et deixo el meu relat, Carme :)
    https://blueinstant.blogspot.com/2023/08/el-dolmen.html
    Salut !!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies per participar, Artur, i també per avisar.
      No se m'havia actualitzat aquest teu post a la meva barra lateral.
      Salut!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars