Relats conjunts de juny: L'escola d'Atenes

L'escola d'Atenes de Raffaello Sanzio

-  Mama, a mi no m'agrada l'escola que vaig. Em vull canviar d'escola.

- Com que no t'agrada?  Si no m'ho havies dit mai abans...
- És que abans em pensava que totes les escoles eren com la meva.
- I ara creus que no?
- Doncs no. Vull anar a l'escola d'Atenes.
-  D'Atenes?  Però, Roger, fill meu, de què m'estàs parlant?
- Tu no coneixes l'escola d'Atenes?
- No, no sé quina escola vols dir.
- Jo em pensava que era famosa perquè surt en un quadre del museu.
- No m'ho puc creure, tu vols anar a una escola que surt en un quadre d'un museu?
- Sí,  a la meva escola ens fan seure quasi tot el dia i en aquesta escola, els deixen passejar, tirar-se per terra, baixar les escales com si fossin un tobogan, xerrar tant com volen.... 

Comentaris

  1. Jo l'entenc perfectament, entre un mètode educatiu i l'altre no hi ha color. :-DD

    Jo ja tinc el meu fet de fa dies (sortirà el pròxim dimecres) i quan abans-d'ahir vaig llegir el relat de Sa Lluna li vaig dir que casualment havíem coincidit en la idea de donar veu a un dels personatges del relat. Doncs, mira quina altra casualitat, amb tu també coincideixo, en aquest cas en agafar aquesta escola filosòfica com si realment fos una escola física i tangible. :-))

    Bon cap de setmana i bona revetlla!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. He, he, he... no hi ha color, Mc!
      Ja l'espero, el teu relat...
      Bona revetlla!

      Elimina
  2. No va malament el nen, no! Estaria bé que aquests caps pensants de l'ensenyament es plantegessin tornar als orígens, ni que només fos per provar. Fins i tot jo, a qui agradava estudiar, recordo el tedi d'aquells matins llarguíssims asseguda a la taula, escoltant immòbil les dissertacions de la monja i fent esforços per no abaltir-me. Els de l'escola d'Atenes semblen passar-s'ho tan bé...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veig que tots l'entenem molt bé, al Roger... 😂😂😂

      Elimina
  3. Només certes classes del meu batxiller s'assemblaven a l'escola d'Atenes, les recordo molt bé, perquè és on vaig aprendre i, alhora, divertir-me més dels meus quince anys d'aprenentatge. És clar que no estaven tirats per terra literalment, però sí asseguts damunt del pupitre o passejant per la classe o, fins i tot, xerrant uns amb el altres del tema en qüestió. I això ho van poder fer amb uns professors molt joves que entenien l'ensenyança d'una altra manera... i no, no ens avorríem gens ni mica, ben al contrari, frissàvem de que ens toqués de nou aquella asignatura.
    M'ha agradat molt el teu relat i, com veus, entenc perfectament el pensament d'en Roger. ;-)

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure si en Roger té sort i li toca almenys un batxillerat com el teu... quina sort, doncs d'haver pogut gaudir ni que sigui d'uns poquets cursos així...

      Moltes gràcies, Paula!
      Aferradetes, preciosa!

      Elimina
  4. ai.... i es que els anuncis poden fer tant de mal ! heheheh...... aquesta escola és la enveja dels infants :)
    Divertit relat, Carme !, bona revetlla !!

    ResponElimina
  5. Molt i molt bo, Carme, aquest nen té anhels d'artista, de llibertat.

    ResponElimina
  6. A mi també m'hauria agradat anar a l'Escola d'Atenes i no a la dels pederastes i abusadors dels Maristes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho crec, sense ni haver-m'ho de rumiar, Xavier.
      I com tu la majoria dels teus companys.

      Elimina
    2. Xavier's words move me. I would like to know more. If you like, Xavier, my Email-address is seanjeating at gmail dot com.

      Elimina
  7. Isn't it interesting? Nowadays there are thousands of philosophy students, but hardly any (great) philosophers.
    Again you managed the corners of my mouth to start a joyeous expedition to my ear-lobes. Thank you, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, és ben estrany. Ara, amb molta més gent amb cultura i estudis hi hauria d'haver més (grans) filòsofs que mai.

      Moltes gràcies a tu, Sean! Per venir i pels somriures.

      Elimina
  8. :-) Sí que en sap, en Roger, de viure bé. A fe que si jo hagués pogut triar, ara encara entendria de Mates i Física :-))

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars