Finestra

Uploaded Image

Uns personatges somrients de cartró ens donen la benvinguda a  Falset. No els fem gaire cas,  perquè som a prop  d'un magnífic i preciós safareig,  a la Font del Batlle,  que se'ns emporta tota l'atenció.  Però  igualment me'ls  enduc,  ells tan pacífics, tan pacients, tan quiets,  conformats fins que ve algú a donar-los vida.  

Me'ls enduc a ells i a la  seva quietud  i la seva contemplació com a guia per a passar aquest temps que s'acosta i que ja tinc a tocar.

Però  en girar-me d'esquena i continuar el meu camí,  una veueta em crida:  Ei!  que no vens a treure'ns?  Em pensava que ens duries a passejar...  Uf!!!  No m'ho esperava!  Bé,  tothom té dret a ser una mica impacient.

Comentaris

  1. Quan els records eren en color i molt vius,
    com si acabessin de passar,
    però es guardaven en blanc i negre,
    amb matisos de grisos.
    Quan les noticies es donaven i rebien
    entre olor de sabó
    i la tertúlia acabava amb rialles cridaneres.
    Quan s’arribava al safareig
    carregades amb ribells de roba bruta
    i se’n tornava més carregada de consells,
    xafarderies i la roba neta.
    Quan per arribar-hi calia pujar i baixar
    costes i escales.
    Quan el temps era important
    perquè hi havia molta feina
    i només dues mans.
    Quan les faldes eren dobles
    i arribaven al terra.
    Quan els cabells eren llargs
    i recollits a dalt del cap,
    sota un mocador fosc.
    Quan la vida tenia aquets paràmetres,
    ara restes desconegudes
    pel jovent dues generacions després.
    Quan l’aigua escassa,
    fluïa lliure en bases per fregar la roba
    i les consciències.
    Quan el poble era més poble
    i les paraules tenien el seu pes.
    Més pes que el dels ribells.

    ResponElimina
  2. Pedra i aigua,
    refugi de paraules
    i esclats lliures.

    ResponElimina
  3. És clar, es veu que esperaven que els fessis més cas! ;-)
    Són ben macos!

    Sant Tornem-hi, aquest Blogger ens té farts. Encara no surts a la meva llista.
    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, volien venir amb nosaltres!
      Hi ha moltes falles per aquí. A mi normalment la Núria em surt a la meva llista, però m'he adonat que alguns posts no van sortir. El de Lletres i fils de les herbes l'he descobert a ca teva.

      Aferradetes, nina!

      Elimina
  4. No és que la paciència i la conformitat estiguin malament, però tampoc cal abusar-ne. Quan, com és el cas, estàs fet per a la gresca... vols gresca. ;-)

    Abraçades!

    ResponElimina
  5. Volien contemplar el safareig i l'entorn, tenen dret a veure món també ;-)
    Abraçades, Carme!

    ResponElimina
  6. La impaciència m'agrada més que no la procastinació.

    ResponElimina
  7. Quina millor benvinguda que amb un bon somriure !. Prou que és mereixien una miqueta de correspondència , encara que només fos en un dibuix, per fer-los "viatjar".
    Salut : )

    ResponElimina
    Respostes
    1. Van ser molt amables, efectivament! Que per ser de cartró, no vol dir que hagin de ser antipàtics...
      Salut!

      Elimina
  8. Sonreír hasta ahora es gratis, así es que vamos a ello.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Exactament, de moment aprofitem que és gratis!
      Una abraçada.

      Elimina
  9. Saben que ets una admiradora dels safareigs i t'esperaven des de fa temps.
    Es veu que la teva visista se'ls va fer curta.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars