Relats conjunts d'abril


 Trompe-l'œil: El revers d'una pintura emmarcada (Cornelis Norbertus Gysbrechts - 1668/72)


-  Ah!  mira, aquest és el quadre que em vas explicar  que t'havies comprat.
-  Sí i que m'ha costat un bon dineral, no et pensis. 
-  Ostres!  realment sembla ben bé el revers del quadre...  està tan ben fet...   el puc tocar?
-  Amb molta cura, eh?
-  Ostres! No m'ho puc creure! Jo em pensava que la tela seria llisa amb la pintura simulant els llistons i el bastidor del quadre.
-  Sí, clar que sí,  és que ja ho és!
-  Que no!  que jo noto la textura de la fusta i els diferents nivells de cada llistó,  això no és una tela llisa.  No ho entenc.
-  És fàcil d'entendre,  és que aquest costat és el revers autèntic,  la pintura del revers està a l'altre costat.
-  Aaaaah!  I per què has fet una cosa així?  Si precisament la gràcia del quadre és que és un engany visual  i  en comptes de lluir la famosa pintura, tu vas... i la poses del revés.
-  A veure,  ja em diràs qui vol lluir una còpia,  podent lluir l'original.  Jo crec que aquest revers és el que cal lluir... és el revers autèntic...   clar que...  si vols veure la pintura només has de fer que girar-lo. 

Comentaris

  1. Boníssim. És ben cert, molt millor gaudir de l'original que, en aquest cas, el tenim ben a l'abast. :-DD

    Molt bo, de veritat. M'ha encantat la idea que has tingut. Un fort aplaudiment!!

    ResponElimina
  2. Ha, ha, ha... genial!
    M'ha agradat molt el diàleg entre aquestes dues enteses de l'art. ;-)

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cadascú a la seva bola... he, he, he... gràcies, Paula!
      Aferradetes, bonica!

      Elimina
  3. Molt ben ideat, Carme !...perquè conformar-se amb una còpia, si en pots gaudir de l'original !!....si està claríssim :D
    Felicitats !!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada que ho vegis així 😂🤣 Artur!
      Moltes gràcies!

      Elimina
  4. Pues yo tengo en alguno de los míos por detrás escritos, así que es mejor tenerlos por donde se debería ver.

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs... no sé jo... i si els escrits són interesants?
      Una abraçada.

      Elimina
  5. Obviously, the obvious is not immediately obvious. ;-)
    Thanks for sending the corners of my mouth on an expedition to my ear-lobes, Carme.

    ResponElimina
  6. El dissenyador gràfic Milton Glaser deia que la poesia il·lustra el que és obvi, m'hi heu fet pensar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs, sí, és una bona aportació.
      Necessitem que algú pinti el revers del quadre per trobar-lo bell.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

El meu blog dels pobles

Entrades populars