Relats conjunts de març: Pollice verso

Jean-León Gérôme, 1872, Pollice Verso

Les persones humanes sempre hem estat salvatges, cruels i agressives.
Ara ens creiem que no,  perquè ja no es fan aquestes coses al circ dels romans.
No ens enganyem. Les persones humanes continuem essent salvatges, cruels i agressives. Ara ja no fem el gest del polze cap avall, no, però per omissió no demanem la mort d'una  sola persona, sinó que condemnem a mort a centenars i milers, tantes vegades, tantes, que ja fan mandra d'enumerar.  Salvatges!

Però no ens hem d'oblidar de l'altra cara de la moneda i avui l'hem de tenir més present que mai. Totes les persones bones, altruistes i solidàries que treballen pel bé de tots: gràcies sanitaris, gràcies a les persones que netegen, gràcies pagesos, gràcies forners, gràcies farmacèutics, gràcies carnissers, peixaters, caixers de supermercat, treballadors de les indústries alimentàries, cosidores voluntàries de màscares protectores, repartidors de cistelles ecològiques, i un inacabable etc... 

Gràcies, també, a tots vosaltres, per quedar-vos a casa.


Comentaris

  1. Els "dolents" sempre es veuen més però els "bons" són majoria. Si no fos així, fa temps que tot se n'hauria anat en orris. Hi ha molta gent anònima que treballen per tirar-ho tot endavant i, com dius, aquests dies els hi hem d'agrair especialment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha de ser així, sinó ja ens hauríem extingit. Però hi ha molt mal ,"bitxo" deixat anat.

      Elimina
  2. I probablement d'aquí uns mesos tornarem a ser cruels i desconsiderats i oblidarem la importància dels col·lectius que cites. Perquè l'ésser humà és així i té molt poca memòria.

    ResponElimina
  3. Ara no es fa amb persones, però continua fent-se amb animals com els toros. Com diu l'Olga Xirinacs, naixem maliciosos com a defecte de fàbrica. Però també hi ha molta bondat, per sort.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, tens raó i l'Olga també.
      El meu home diu que els humans estem ben fets però mal acabats. (Aquest defecte de fàbrica...)

      Elimina
  4. Gràcies també per escriure-ho i així queda palès.

    ResponElimina
  5. En crisis com la que estem vivint sempre hi ha els malànimes que intenten sobresortir. Però no se'n sortiran perquè els que fan bones accions els superen. Gràcies a totes les persones de bon cor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs, sí. Moltísimes gràcies a tots. I a alguns altres espero que mereixin l'infern.

      Elimina
  6. Quanta raó que tens!
    Saps què? Estic contenta perquè jo sempre saludo i dic alguna cosa a les caixeres dels supermercats. Em sap greu la gent que no els diu ni "Bon dia"... Moltes vegades els dic alguna cosa així, tipus "Mira que t'ho doni bé que jo sóc de lletres i em puc equivocar. No podria estar pas en una caixa, jo, que faria cada desastre" I moltes contesten somrient que no, que ja n'aprendria (Sincerament, jo crec que m'equivocaria molt!!) :-D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs fas molt bé. Són persones i a vegades els tracten com si fossin màquines. De tota manera, a l'Esclat que vaig ara, s'ha de ser molt sorrut per no saludar-les, perquè elles saluden amb molta simpatia a tothom.

      Elimina
  7. Qué bona Carme, m'has furtat la idea! ;-) Diuen que al món hi ha moltes més bones persones que cruels... i que gràcies a això l'equilibri es manté... Gràcies a totes aquestes també de la meva part!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes més de bones, sí, però els dolents fan molta feina, perquè sempre és més fàcil destruir que construir.
      I costa de contra-restar!
      Però ens n'anem sortint.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars