Dolmen de Puig de les Fades (Mórrel de las Fadas)

En un poblet que es diu Pépieux,  a l'Aude, no gaire lluny de Carcassona, hi ha aquest dolmen dalt d'un turó.  Hi havia tot un grup de persones excavant  i per tot el turó, es veien pedres grosses o no tant grosses, però en posicions curioses.  Vaig tenir la seguretat que encara tindrien molta feina a buscar i que encara  trobarien moltes més construccions i objectes. 

Sempre que he anat a veure construccions o monuments prehistòrics he trobat que estaven situats en llocs que tenen molta màgia.  Uns llocs, uns boscos que produeixen sensacions especials i diferents. No sé perquè, imagino que la gent que va posar aquest nom a  l'indret, (aneu a saber de quants anys data el nom de Mórrel de les Fades) percebien, com jo, aquestes  vibracions del lloc i en trobar construccions estranyes van pensar que era un lloc habitat per fades.

Em pregunto si en les excavacions trobaran també testimonis del pas de les fades  

Comentaris

  1. Un lloc molt interessant, els monuments megalítics sempre desperten aquestes "vibracions" que dius. Si fa unes setmanes, en aquell post que vas fer d'una casa en runes, comentàvem com m'agradava imaginar com hauria estat plena de vida, imagina't en aquest cas que no parlem d'un segle enrere sinó de milers d'anys. Quin munt de preguntes ens planteja aquest monument funerari prehistòric que, segurament, no podrem contestar mai. Una cosa certa, però, sí que la sabem: No el van construir les fades. ;-)

    Gràcies per ensenyar-nos-el. No el coneixia i em sap greu perquè quan, fa uns anys, vam visitar Carcassona no ens hauria costat gaire arribar fins a Pepius i visitar-lo. A veure si en un futur en torno a tenir l'oportunitat.

    Bon cap de setmana, Carme!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que no el van construir les fades, he, he, he... però elles s'han endut el nom i el mèrit.

      A mi m'agrada visitar monuments megalítics i sempre penso que la informació que ens donen d'aquella època, de la qual no sabem quasi res, s'ha de posar molt en qüestió. Jo no hi entenc res ni soc historiadora. Però em sembla estranyament curiós que tots els monuments que troben diuen que són monuments funeraris. Només han ressitit el pas del temps els monuments funeraris i els llocs dels vius, no?

      Gràcies Mc! Bona setmana!

      Elimina
  2. Carcassona és molt maco, però aquestes runes són fascinants.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carcassona és molt maco, però és massa turístic.
      Jo ja fa temps que no hi vaig.
      Aquests poblets i llocs poc coneguts, ara, em venen molt més de gust de visitar.

      Elimina
  3. Es veu un lloc especial, amb aquesta aire màgic que descrius. Bona descoberta !!

    ResponElimina
  4. Doncs mira que de la primera foto sí que m'han arribat aquestes vibracions de les que parles. No sé si seran les fades, però sí que té cert misteri i molta màgia.

    Aferradetes, nina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé pas de què depenen aquestes vibracions, si de la terra, del lloc, de la gent, o de les fades... però si no soc l'única que les sento ja em dono per satisfeta.

      Aferradetes, bonica!

      Elimina
  5. Respostes
    1. Gràcies, Erik! Per la teva màgia i per creure en la màgia.

      Elimina
  6. Interessants aquestes troballes mil·lenàries, eren altres èpoques i formes de vida i creences. On vaig néixer hi ha un lloc "Torreparedones" cultura tartessis, ibèrs i romans, vaig visitar el lloc el 2015 i em va impressionar. Gràcies per tu excel·lent bloc Carme. Salut i pau.

    ResponElimina
    Respostes
    1. He buscat Torrepadrones, que no coneixia. És espectacular! Quina font de cultures mil·lenàries barrejades!
      Salut, Antonio i pau per a tothom.

      Elimina
  7. Són construccions impressionants, formidables. Els antics es devien fer un fart de treballar. No és estrany que abans de començar s'asseguressin que el lloc tenia màgia. I després, un cop acabada la construcció, la màgia augmenta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Devien tenir un sisé sentit per trobar els llocs.
      I un setè per saber afegir-hi la seva pròpia màgia.

      Elimina
  8. M'apunto el nom d'aquest poblet per si algun dia el puc visitar, no dubtaria gens a anar fins aquest dolmen. Veient la primera foto un calfred m'ha recorregut el cos, així que ser allà encara ha de ser més impressionant, tal com ho has descrit.
    A Carcassona també em faria gràcia perquè ha de ser molt bonic, però pel que he llegit dius que és massa turístic... si és així ja me'n passen les ganes, també prefereixo llocs tranquils on respirar màgia.

    Una abraçada, Carme!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure si algun dia hi pots anar. És una zona ben maca, a part de Carcassona que és el plat gros, però totalment turístic, hi ha molts poblets bonics i llocsinteressants.

      Una abraçada, Núria!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars